woensdag 16 november 2011

Masterchef: The Professionals - als vanouds

Monica, Michel, Gregg
Terwijl mijn blog de afgelopen tijd weer druk bezocht wordt door Nederlandse kijkers van Masterchef: The Professionals 2010 - geen idee op welke zender die wordt vertoond :-), geniet ik op de BBC van de nieuwste serie in de reeks.

'If that'd be served to me, I'd be a little disappointed', aldus Gregg Wallace vanavond tijdens de alweer zevende aflevering van Masterchef. Ik was het niet. 

Na tijden geen Masterchef gekeken te hebben omdat het nieuwe format mij niet aanstond, aanstaat is deze serie met professionals een vertrouwd warm bad dat, voor zover ik het tot nu toe heb kunnen constateren, niet afwijkt van vroeger behalve dan dat de kookstudio nieuw is.

Net als eerder wordt de serie gepresenteerd en worden de kandidaten beoordeeld door Michel Roux Jr., Monica Galetti en Gregg Wallace.  Nu al heb ik mijn favorieten tussen de kandidaten :-).

Zo is er 'young Steve' - ik kon zijn achternaam en foto (nog?) niet vinden op het internet. Een knul met heel veel talent die, zoals dat heet, een 'contender', een kanshebber zal blijken te zijn - tenzij ik me erg vergis. 

Vanavond, in de andere groep die streed om een plaats in de kwartfinales, stond een meisje van 22 jaar, Claire heet zij, achter de kachel. Wow! Petje af. Het kind had een paar dagen eerder haar koksexamen gedaan en stond nu de sterren van de hemel te koken.

Voor een van de deelnemers was het avontuur minder hemels. Hij sneed zich ernstig in zijn vinger en moest naar het ziekenhuis waardoor hij noodgedwongen afviel of uitviel en niet meedong naar die plek in de kwartfinales.

De top vier van mijn best bekeken pagina's bestaat uit vier van mijn berichten over de diverse Masterchef series. De serie die nu loopt op BBC2 - deze week van maandag t/m donderdag om 21:00 doet niet onder voor de series waarover ik eerder heb geblogd. Ik zou zeggen, als je kunt: kijken!


Kate
16 november 2011



De foto van Masterchef komt van: http://www.bbc.co.uk/programmes/b0178fzx/episodes/guide