donderdag 8 maart 2012

Bang voor de boze wolf

Waarom word ik niet blij van de reacties op mijn advertentie? Naast meerdere wonderschone complimenten in mail, schreven mij een handjevol mannen dat hun interesse was gewekt door mijn tekst.

Het zijn stuk voor stuk goeie mannen, interessante, liefdevolle, heel verschillende manspersonen. Cadeautjes om uit te pakken, te leren kennen, te besnuffelen. Spannend zou het moeten zijn. Gek. Inspirerend. Vreugdevol.

Ik zou dit leuk moeten vinden. Strelend. Een warm bad. Dat is het niet. Ik ben verdorie vijftig en gedraag me als een bange bakvis op de rand van tranen. Waarom? Waarom vind ik het niet leuk met deze mannen te mailen? Ze te leren kennen? Mijzelf aan hen bekend te maken?

Ik mail met een aantal mensen, meestens vrouwen en dat gaat goed, gezellig, leuk, we leren over elkaar. We kennen elkaar, zo lijkt het en zo is het ook. Onderdanige vrouwen herkennen elkaar. Ik hoef niet uit te leggen hoe het werkt. Waar wij op hopen of wachten.

Mannen mailen anders of voel ik me minder vrij, is het voor mij minder vertrouwd? Ik kan mannen niet geven wat ik vrouwen geef. Ik sla dood. Actie en reactie. De man, die niets krijgt, stelt vervolgens "de" vraag: 'wat betekent BDSM voor jou'? Zucht.

Veel, heel veel maar ik weet niet wat en hoe en hoever. Ik wil voelen dat er iets gaat stromen, kantelen, fladderen en ik voel alleen maar weerstand. Angst. Apathie. Tranen. Het leidt bij mij tot terugtrekkende bewegingen. 'Ik ben al zolang alleen dat ik wellicht gewoon niet moet willen wat ik niet kan'.

Misschien is het inderdaad zo dat ik diep van binnen gewoon alleen wil blijven. Het zou kunnen. Of ben ik gewoon stom bang voor de boze wolf die mij op gaat eten? En is dat wishful thinking of pragmatisch realisme? Waren het maar wolven dan had ik reden bang te zijn.

Dit zijn geen wolven. Ik heb geen reden bang te zijn.

Kate
8 maart 2012




Fotoverantwoording:

* Big Bad Wolf Leaning on a Tree; Stock Photo ID: 42-18675144; Photographer: Erik Dreyer; Copyright: © Erik Dreyer/Corbis

* Frightened Young Woman with a Picnic Bag; Stock Photo ID: 42-18670377; Photographer: Erik Dreyer; Copyright: © Erik Dreyer/Corbis

* Man in Wolf Suit Preparing Dinner; Stock Photo ID: 42-18675207; Photographer: Erik Dreyer; Copyright: © Erik Dreyer/Corbis