donderdag 22 maart 2012

Een wilde coupe

mijn wilde coupe
Vandaag zette ik stappen op het pad dat ik een maand of zes geleden al schetste. Okay, okay, ik ben wellicht langzaam, traag zelfs voor sommigen maar eerlijk gezegd, dat maakt mij niet uit.

Vandaag ging mijn haar eraf. Alsof het zo moest zijn, het moest zo zijn, was mijn kapper even terug in Nederland tijdens zijn proef-emigratie - lach niet, dat bestaat in dit overgereguleerde land. 

Hij had lang niet geknipt en was hongerig. Zag hoe het kon of moest en ik liet hem de vrije hand. Hij sneed mijn haar en kneedde mijn stijve schouders. Een 'wilde' bob was het resultaat. Niet te wild want dat past niet bij mij maar los gesneden, luchtig gedroogd.

Ik voel me kilo's lichter dan voorheen en telkens roert mijn hand door mijn haar. Een lekker gevoel. 

Ik zou meer willen schrijven maar het lukt me niet. Het komt wel. Later. 

Kate
22 maart 2012