woensdag 29 augustus 2012

Ik wil weg

en wat is dan hetgeen je dringend moet doen? Wat doe je om weg te komen? Om onderdak te vinden? Tot een plan te komen?

het inwendige van mijn pc
Je schroeft de kast van je pc uit elkaar - voor het eerst van je leven omdat broerlief er niet is, te druk is om het aan te vragen.

Je stoft en zuigt en blaast het inwendige van dat machtige apparaat schoon zoals jezelf schoongeblazen moet worden want daarom moet je weg.

Spinnenwebben kapot, aangekoekt vuil uit de hoekjes, dat rammelende, snerpende, schurende geluid tot stilte gebracht.

Triomf!

computersnoeren gelabeld
Het lukt me die ene ventilator die ik los durfde te schroeven weer op zijn plaats te krijgen, de kast te sluiten, snoeren op de juiste plaats in te steken.

Mijn pc werkt zodra ik hem aandoe en is stiller, sneller zo lijkt het. Nu ik nog. Maar ik...

Ik bel mijn neef en mijn nichtje. Zij zijn blij dat ik kom. En ik ook. Nu nog een hotelletje als uitvalsbasis. De hotels zijn vol en te duur.

Mijn moeder belt en belt nog een keer en uiteindelijk ga ik maar even naar haar toe. Ze weet niet meer waarom ze belde.

Weer thuis. Koken. Eten. Het glas wijn dat ik inschonk valt verkeerd. Het vermoeit me. De moed zakt.

Ik kijk naar de steeds terugkerende hotelnamen en registreer ze niet eens meer. Morgen verder. Ook met dit bericht...

Morgen zal het beter gaan.

~~~

Vandaag hak ik knopen. Geen tijd meer om zaken voor me uit te schuiven.

Vandaag wil ik nog even met mijn vader lunchen en ik wil morgen weg en dus moet ik vandaag boeken.

Grappig!

Beland op een of andere hotelsite, de zoveelste met dezelfde hotelnamen, hetzelfde hotel waar dit keer wel ruimte is en de prijzen lager dan gisteren.

Besluit te bellen om te vragen of de locatie niet heel erg ver van het centrum vandaan is en krijg een Duitse mevrouw aan de telefoon.

Ik overleg in mijn beste - niet! - Duits over locatie en prijzen - die afhankelijk zijn van het gebruik van een credit card.

Ik krijg het advies rechtstreeks met het hotel te bellen. Dat dat nog kan is een wonder maar het helpt me niet.

Het gesprekje met de juf van de reserveringen levert een waterval aan prijzen, hoger dan die van de Duitse, op en niet echt duidelijkheid.

Kort en goed, ik boek via de Duitse boekingssite een Nederlands hotel tegen een veel lagere prijs dan ik de afgelopen dagen op Nederlands sites zag.

Bizar!

Maar wel geboekt en nu moet ik pakken want opnieuw: ik ga weg en wat is het dan dat je moet doen, de avond voordien? Pakken toch?

Laat ik dat dan maar doen.

Kate
29 augustus 2012