maandag 22 oktober 2012

Wegdromen bij Nigel Slater


Mag ik even jubelen? Zo gewoon even met een grote grijns op mijn gezicht een leuke meneer op mijn pagina plakken? Heerlijk! Wat een leuke vent is het toch die Nigel Slater. 

Hij heeft een prijs gekregen de Observer Food Monthly Awards 2012 Food Personality. Een mondvol en ik had er natuurlijk nog nooit van gehoord behalve dat ik regelmatig op zijn recepten aldaar klik - nooit om er iets van te maken overigens :-).

Maar goed, maakt verder niet uit, belangrijker is dat er twee nieuwe foto's rondzingen: een met Slater staand en eentje zittend. Ik heb een voorkeur voor deze - misschien omdat ik zelf graag met bungelende benen op een tafel zit. 

Enfin... Ik weet, ik weet, hij is niet voor de dames en niet voor mij maar ach... Een onschuldig pleziertje op de zondagavond - oeps, -nacht al. De griep heb ik overwonnen - dat ging niet zonder slag of stoot - en morgen begint weer het leven van alle dag.

Ik droom tegenwoordig, nooit gedaan, rare, vreemde dromen. Vannacht, klaarwakker hoorde ik de kerktoren, die het eindelijk weer doet, half uur na half uur wegslaan en vroeg in de ochtend droomde ik over mijn huisarts. Lach niet. Leuke man. Mooie stem. Ongetwijfeld gehuwd, een no-go en ach... :-).

Laat me vannacht dan maar over Nigel Slater dromen die iets heerlijks met producten uit zijn kitchen garden voor me kookt. Of gewoon op mijn eettafel zit met bungelende benen en vertelt over zijn passie die ook de mijne is: growning your own and enjoying it. Biertje erbij. Lekkerrrrrrr.

Kate
22 oktober 2012

p.s. overigens is ook het tweede deel van The Kitchen Diaries uit en er zijn nog wel wat boeken die ik nodig wil hebben - gewoon in papieren verschijning. Ik zal binnenkort maar ergens een bestelling plaatsen.

p.s. ik heb het zelf nog niet gezien maar er is ook weer een kookserie met Slater op de BBC: Nigel Slater's Dish of the day. Deel 3 staat geprogrammeerd voor a.s. vrijdag 26 oktober 2012 om 20:30 uur op BBC1.

Fotoverantwoording: 'Nigel Slater at home in north London. Photograph: Karen Robinson for the Observer Food Monthly'. Wil je de andere foto zien, kijk dan even hier - ook niet verkeerd maar iets te geposeerd.